Kliknij przycisk i otwórz MENU >>
Na wtorkowej manifestacji przed sądem, zwołanej przez Słubicką Inicjatywę Demokratyczną, spotkało się około 20 osób. Chciały zaprotestować przeciwko reformie sądownictwa prowadzonej przez PiS i wyrazić swoje poparcie dla prof. Gersdorf. W tym samym czasie w senacie odbywały się ważne głosowania nad zmianami w sądownictwie.

Łańcuch światła

Nocne głosowanie w senacie nad zmianami dotyczącymi polskiego sądownictwa poprzedziła blisko dziewięciogodzinna debata. A towarzyszyły im protesty. W Warszawie manifestujący zabrali się na tyłach budynku Senatu, podobne akcje odbywały się również w innych polskich miastach – w tym również w Słubicach, a konkretnie przed słubickim sądem.

Protestujący spotkali się o godz. 20. Pojawiło się ich nieco ponad 20. Głównym organizatorem był Bernard Łysiak z partii Razem. Przyznaje, że jest zadowolony, że pod sądem pojawiło się tyle osób. Głos zabrał także Robert Włodek, szef lokalnych struktur SLD.

Mimo niedużej frekwencji organizatorzy uznali manifestację za udaną. - Chcieliśmy pokazać, że nie tylko w Warszawie, ale również u nas są ludzie, którzy uważają, że w Polsce dzieje się coś złego, że niszczony jest trójpodział władzy. Każdy z obecnych był wartością dodaną i jego obecność dowodziła, że gdziekolwiek się jest, można pokazać, że nie zgadzamy się z poczynaniami obecnej władzy. Nie chcemy oddać demokracji walkowerem – mówi B. Łysiak.

- Chciałoby się, żeby ludzi było więcej, ale nawet jeśli przyjdą trzy osoby, to jest sens manifestować swoje poparcie dla takich wartości jak praworządność, trójpodział władzy czy integracja europejska. Na pewno się nie poddamy. To co się dzieje dziś w kraju jest nie do zaakceptowania, nie przejdziemy nad tym do porządku dziennego – mówi R. Włodek. I podziękował wszystkim za obecność.

Obaj politycy podkreślali, że to zapewne nie ostatnia taka manifestacja – nadal będą bacznie obserwować i reagować na to, co dzieje się w polityce. - Tylko razem możemy pokonać rządzącą partię w demokratyczny sposób – zaznacza R. Włodek.

Jedna z osób obecnych na manifestacji odczytała list prof. Małgorzaty Gesdorf. Przypomnijmy, ona sama uważa, że kadencyjność na jej stanowisku nie podlega regulacjom ustawowym i dlatego jeszcze przez dwa lata pełni funkcję pierwszej prezes Sądu Najwyższego, natomiast kancelaria prezydenta RP podtrzymuje, że prof. Gesdorf zgodnie z obowiązującym prawem jest już sędzią w stanie spoczynku, więc funkcji tej nie może dłużej pełnić.

Na koniec uczestnicy spotkania odpalili znicze i odśpiewali hymn Polski. Manifestacji towarzyszyły dwa radiowozy policji. To, jak przebiegała manifestacja, możecie zobaczyć w naszej fotorelacji.

Spodobał Ci się artykuł? Daj lajka i udostępnij dalej. Dziękujemy :)

Komentarze   

#31 Jarosław Grudzień 2018-07-29 14:06
@Psior, @Lidia45 macie wyprane mózgi przez nacjonalistyczną propagandę. Polemika z wami jest bez sensu, bo wasze horyzonty są ograniczone przez wąskie klapki na oczach. Z czym walczycie z komunizmem? Śmiech na sali. Wiecie ile teraz prawdziwi komuniści mają lat? Gdzieś między 90 a 100. Rozumiem, że musicie mieć wroga, bo bez niego tracicie rację bytu. Tylko zlituj się @Psior, komuniści? Ok @Lidia45, nie pasi Ci UE. to wracaj na wschód.
#32 Lidia 2018-07-29 14:57
Marksiści kulturowi Panie Grudzień.Boi się Pan polemiki? Dysonans poznawczy jest bolesny ja to rozumiem. Możliwe że za dużo od Pana wymagam. www.youtube.com/watch?v=yFsdR71jhy4
#33 victory79 2018-07-29 17:19
Lidia Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz czy tylko się droczysz? Nie widzisz gdzie Polska zmierza, kolejna partia , która dojdzie do władzy będzie potrzebowała 5-6 lat, żeby naprawić to co pis zepsuł, żeby Polska wróciła w to miejsce, gdzie była prze pisem. Nie widzisz, że cofamy się w czasy średniowiecza, komuna wraca wielkimi krokami za sprawą bandy pis i ich klakierów.
#34 victory79 2018-07-29 17:21
Marksizm co ty bredzisz? Co to za ideologiczny bełkot
#35 Lidia 2018-07-29 17:48
Macie nierealne oczekiwania wobec życia. Otóż oczekiwaliście że będziecie już zawsze wygrywać wybory. Jesteście uzależnieni od władzy. Władza jest dla was narkotykiem jeśli go nie macie doświadczacie cierpień psychicznych jak narkomani. Jest to problem waszych osobowości waszych przekonań waszych oczekiwań zranionych uczuć a nie sytuacji politycznej w kraju. Wy się sami wykańczacie psychicznie bo nie jesteście w stanie zaakceptować przegranej. Nie jesteście w stanie zaakceptować faktu że nie macie nic wyborcom do zaoferowania oprócz nienawiści do PISu! Frazesy o obronie demokracji i konstytucji Nikt tego nie kupuje .
#36 victory79 2018-07-29 17:55
Kochana ja głosowałem na pis i to byłam jedna z większych moich pomyłek, wobec czego swoje wyżej zamieszczone wypociny schowaj sobie w buty, bo opis ten jest nieadekwatny do sytuacji. Pomyśl zanim kogoś ocenisz a nie rzucasz frazesami.
#37 Jarosław Grudzień 2018-07-29 18:38
@Lidia45 co za brednie wypisujesz. Nigdy nie byłem u władzy. Tak krajowej jak i samorządowej. Pracuję i pracowałem przez całe życie na swój rachunek. Nikt z mojej rodziny nie jest beneficjentem tamtej i obecnej władzy. Byłem bardzo krytyczny rządom PO-PSL.Nawet się cieszyłem, że przegrali i ktoś im utrze nosa. Ale nie wyobrażałem sobie, że PiS doszczętnie zdemoluje nasz kraj i cofnie nas politycznie w lata komuny, że Polska nie będzie już krajem demokratycznym Teraz nie mogę patrzeć jak PiS wycofuje nas ze struktur unijnych. Czy dociera do Ciebie to, że dla Polski nie ma alternatywy. Albo UE i demokratyczny Zachód, albo Putinowski Wschód?
#38 victory79 2018-07-29 18:46
Nic dodać nic ująć
#39 slubfurt79 2018-07-29 19:23
PO: Na te obietnice, które składa PIS pieniędzy nie ma i nie będzie...

PIS: Przez 8 lat pozwalaliście na to, żeby polskie dzieci żyły w biedzie a okazało się że wystarczyło nie kraść i od razu znalazły się pieniądze w budżecie...

Nic dodać nic ująć. Dziękuję
#40 victory79 2018-07-29 19:40
Budżet kolego nie jest z gumy nie rozciąga się, żeby dać jednym trzeba zabrać drugim patrz smeryci sg itp. Pieniądze z 500 plus wzięły się również z uszczelniania VAT ale to można zrobić tylko raz . Ciekawe komu teraz zabiorą żeby dać 500 plus. A co do dzieci to jak głodowały tak głodują, a rodzice mają na wódeczkę i fajeczki. Nie łudź się, że te pieniądze idą na dzieci. Pomysł z 500 plus to nic innego jak pijar. Kiełbasa wyborcza dla biedaków. Nic dodać nic ująć
#41 slubfurt79 2018-07-29 20:07
Cytuję: @victory79, "...rodzice mają na wódeczkę i fajeczki. Nie łudź się, że te pieniądze idą na dzieci. Pomysł z 500 plus to nic innego jak pijar. Kiełbasa wyborcza dla biedaków. Nic dodać nic ująć"

ps. Dziękuję :-) tylko tak dalej))
#42 victory79 2018-07-29 21:14
Ktoś tu chyba nie zna realiów życia, pora wyjść spod klosza i się rozejrzeć
#43 Kara 2018-07-29 21:44
@slubfurt79 W pierwszym roku pieniądze na 500+ poszły ze sprzedaży częstotliwości UMTS jak się nie mylę. W następnym roku z podatków w tym i z VAT który jest głównym dostarczycielem kasy do budżetu. Zwiększone wpływy podatku VAT są skutkiem dobrej koniunktury na rynku krajowym i na rynkach zagranicznych oraz uszczelnienia podatku (ok 10 mld - faktycznie)
@slubfurt79 500+ poszło dla potrzebujących w 30% i w 70 % dla średniozamożnych i bogatych. Teraz ciekawostka. Płacę 500 zł za 3 dni pracy i co? Nie mam chętnych do roboty
#44 Lidia 2018-07-30 06:41
Gdyby PO wiedziało że są w budżecie są pieniądze na 500+ podzieliło by je między swoich a nardowi powiedziało że nie ma: fundacje, fundacyjki prowadzonye przez rodzinę. Dziś nie mogą przeżyć że tyle pieniędzy trafia rocznie do Polskich rodzin nie mogą tego przeżyć! Nie mogą darować że taka kasa przeszła im koło nosa!
#45 victory79 2018-07-30 07:16
Jasne politycy pis to sami altruiści, nie biorą pieniędzy , ba nawet swoje oddają dla potrzebujących, patrz protest niepełnosprawnych w sejmie. Litości.
#46 Lidia 2018-07-30 08:24
Co zrobiliście dla zwykłych ludzi? zapędziliście do obozów pracy i każecie sobie dziękować? 90 % społeczeństwa ledwo wiąże koniec z końcem a wy zjadacie ośmiorniczki za pieniadze podatnika.
#47 victory79 2018-07-30 08:37
Szanowna towarzyszko jeszcze raz piszę, że osoba druga liczby mnogiej, w moim przypadku nie ma żadnego uzasadnienia. A na marginesie ośmiorniczki nadal są zjadane tylko, że teraz przez elity pis.
#48 Jarosław Grudzień 2018-07-30 08:49
Towarzyszko @Lidia45. Co "Wy" z tymi ośmiorniczkami. Ja już nie mogę tego jeść. Cena ośmiorniczek jest niższa jak dobrej wołowiny. Idź do jakiegoś Lidla lub do Makro kup sobie kilogram i najedz się do syta.Jak takie proste przekazy trafiają do prostych ludzi. Szok! Trzeba Kaczorowi przyznać. Na socjologii i psychologii zna się dobrze i potrafi to wykorzystać do swoich celów. Towarzyszka @Lidia45 jest tego przykładem.
#49 burmiszcz 2018-07-30 16:03
@Mustafa
500 zł brutto czy netto? Legalnie na umowę czy pod stołem? Ale przede wszystkim co to za robota? Bo w tym mieście wielu nie opłaca się pracować za 20zł/h i 500+ nie ma z tym nic wspólnego.
#50 Jarosław Grudzień 2018-07-30 17:13
Co za różnica? Jak rodzic chce wyciągnąć rodzinę z ubóstwa, to powinno stanowić dla niego problemu, że dorobi sobie w 3 soboty 500 pln netto, czy brutto. Jak to nie ma nic wspólnego? To pisowskie 500+ podobno uratowało ludzi od od skrajnego ubóstwa? Ja uważam, że jest to najpospolitsze przekupstwo i marnotrawstwo pieniędzy. Za 20 mld złotych można by pomóc np paliatywnie chorym lub inwalidom ze znacznym stopniem niesprawności.
#51 burmiszcz 2018-07-30 17:46
@grudzień
Ano nie ma nic wspólnego, bo już prawie 20 lat temu jak powstawały pierwsze firmy na strefie, to jedna z nich nie mogła znaleźć w Słubicach szwaczek. W mieści gdzie był największy zakład odzieżowy w okolicy i szkoła branżowa.
Wtedy nikt nawet nie myślał, że PiS może kiedyś dojść do władzy a 500+ to był już totalny kosmos.
500+ to może i przekupstwo, ale na pewno nie marnotrawstwo, te pieniądze nie są wywalane do kibla lub nie trafiają na jakieś zagraniczne fundusze. Są wydawane i pozostają w Polsce a dzięki temu komuś opłaca się zapłacić 500zł za 3 dni pracy.
#52 Kara 2018-07-30 18:03
@burmiszcz
Tylko ja nie potrzebuję wykwalifikowanej siły roboczej. Ogrodnictwo, zbiory, szkółkarstwo, budownictwo. Jak będziesz miał okazję, to oglądnij skecz Kabaretu Młodych Panów "Pijoki bezrobotne" Oddaje on cały sens 500+
#53 slubfurt79 2018-07-30 19:16
Ciekawe że są Polacy którzy głoszą że polskim rodziną nic się nie należy. W Niemczech od wielu lat funkcjonuje podobny program wspierający rodziny, jak większość wie tzw. Kindergeld. Nigdy nie spotkałem się w Niemczech z takimi opiniami jak tu w Polsce. Dlaczego my Polacy mamy tak niskie zdanie sami o sobie!?
#54 burmiszcz 2018-07-30 20:20
@Mustafa
Ale to że nie ma obecnie chętnych do prac sezonowych, to raz - efekt "Zielonej Wyspy" z której spieprzyło kilka milionów ludzi, dwa brak programu/perspektyw żeby te osoby wróciły. Zamiast tego mamy już podobno 2 miliony Ukraińców na legalu, którzy też powoli mają w doopie nasze stawki i wolą na czarno robić u Niemców.
Na prawdę, wierzysz że 500zł(bo większość rodzin bierze pieniądze na jedno dziecko) miesięcznie dodatkowo spowodowało zapaść na rynku pracy?
Większości ludzi już nie wystarcza pracować tylko od pierwszego do pierwszego, chcą czegoś więcej. Zarobki mamy średnio 2-3x mniejsze niż zachodnia cześć Europy, ale już samochody, mieszkania, a powoli energia, woda i żywność kosztuje tyle co tam.
Więc zamiast zbierać owoce u Ciebie za 50 gr/kg wolą iść do Niemca i robić to samo za 50 centów.
Unia Europejska prędzej czy później padnie jeżeli zarobki i wydatki się nie wyrównają. A ci durnie z różnych KODów czy opozycji zamiast nad takim problemami się pochylać, to wolą za diety poselskie i zbiórki pieniędzy udawać, że zależy im na praworządności, tak jakby 8 wcześniejszych lat to było za mało, żeby ją wprowadzić.
To dlatego pod sądem protestuje 15 osób a Ty nie możesz znaleźć ludzi do pracy. 500+ nie ma z tym nic wspólnego.
#55 victory79 2018-07-30 21:12
No i tutaj towarzyszu trafiłeś w sedno zarabiamy mniej, płacimy tyle samo co Europie, a kto teraz rządzi i dyktuje stawki ponad kiezzeń obywatela, żeby mieć na 500+ i tutaj mój omnipotentny kolego koło się zamyka.
#56 burmiszcz 2018-07-30 22:14
Raczej domyka, 500+ to niewielki promil w tym na co leci kasa z budżetu, te setki tysięcy urzędasów, szkoły, szpitale pochłaniają jeszcze więcej kasy. A jeszcze niektórym marzą się Patrioty czy inne Caracale.
#57 burmiszcz 2018-07-30 22:33
Wychodzi na to, że jednak w Słubicach frekwencja nie była taka słaba.
www.facebook.com/Sokzkodowca/videos/2071567853096389/
#58 victory79 2018-07-30 22:49
Za caracale beknie macierwicz będzie powołana komisja jak skończą się rządy sekty.

Chcesz dodać komentarz do artykułu? Zaloguj się lub zarejestruj swoje konto na portalu.