Jeżeli z powodu ponadgodzinnego opóźnienia rezygnujemy z podróży, możemy żądać zwrotu kosztów biletu.
- W razie godzinnego opóźnienia możemy otrzymać zwrot 25% ceny biletu, natomiast przy co najmniej dwugodzinnym opóźnieniu możemy żądać zwrotu nawet połowy jego ceny - tłumaczy dyrektorka Centrum, Katarzyna Trietz. - Po rekompensatę należy zawsze się zgłaszać do tego przewoźnika, u którego kupiliśmy bilet. Przewoźnicy czasami proponują bony, jednakże pasażer może domagać się wypłaty gotówki - radzi ekspertka.
W Niemczech przepisy o odszkodowaniu obejmują wszystkie połączenia, zarówno regionalne, jak i dalekobieżne. - Należy jednak pamiętać, że minimalna kwota wypłacanej rekompensaty wynosi 4 euro - wyjaśnia Katarzyna Trietz. O odszkodowanie można się starać w ciągu jednego roku od dnia upływu ważności biletu.
W razie sporu z przedsiębiorcą zza Odry konsumenci z Polski i z Niemiec mogą korzystać z bezpłatnej pomocy Polsko-Niemieckiego Centrum Informacji Konsumenckiej w ośrodkach:
Polsko-Niemieckie Centrum Informacji Konsumenckiej
- Karl-Marx-Str. 7, Frankfurt nad Odrą
- tel. 0049 335 500 80 650
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (obsługa także w języku polskim)
- ul. Chrobrego 33
- tel. (95) 722 32 28
- ul. Bohaterów Westerplatte 9, pok. 216
- tel. (68) 325 59 75